Hướng dẫn khởi động SEO mới của Google: Những điều bạn cần biết
Bạn có thể đã bỏ lỡ điều này.
Nhưng Google đã mang đến cho chúng tôi một bất ngờ thú vị gần đây.
Mới Search Engine Optimization (SEO) Starter Guide là đầy đủ thông tin hữu ích và thú vị, chúng tôi đều có thể hưởng lợi từ.
Thật không may, một số nội dung trong đó không rõ ràng hoặc đủ cụ thể.
Nó không phải là Google đang giấu một cái gì đó từ bạn, đó là họ không muốn cho bạn biết chính xác những gì bạn cần biết để xếp hạng cao hơn trong công cụ tìm kiếm của họ.
Họ thích nếu bạn tự khám phá điều đó.
Nhưng đừng sợ, trong bài viết này bạn sẽ tìm hiểu mọi thứ bạn cần biết từ Hướng dẫn bắt đầu SEO mới và cách bạn có thể triển khai thông tin đó trên trang web của mình.
Những gì bạn sẽ học
- Những gì Google hy vọng sẽ thấy từ trang web của bạn
- Cách thực sự làm cho trang web của bạn hiển thị trên Google
- Nguyên tắc của Google về tuyển dụng chuyên gia SEO
- Cách tối ưu hóa trang web của bạn đúng cách
- Và nhiều hơn nữa!
Làm cho trang web của bạn hiển thị trên Google
Bước đầu tiên để xếp hạng trên Google là có trang web của bạn trong chỉ mục của họ. Để làm như vậy, bạn cần phải làm cho trang web của bạn có thể thu thập thông tin và lập chỉ mục .
Để giúp bạn đạt được điều đó, Google khuyên bạn nên tự hỏi mình một vài câu hỏi sẽ giúp bạn tìm hiểu xem trang web của bạn có đang được thu thập dữ liệu và lập chỉ mục hay không
- Trang web của tôi có hiển thị trên Google không?
- Tôi có cung cấp nội dung chất lượng cao cho người dùng không?
- Doanh nghiệp địa phương của tôi có hiển thị trên Google không?
- Nội dung của tôi có nhanh và dễ truy cập trên tất cả các thiết bị không?
- Trang web của tôi có an toàn không?
Hãy để tôi giúp bạn trả lời từng câu hỏi này.
Trang web của bạn có hiển thị trên Google không?
Câu hỏi này rất dễ trả lời. Chỉ cần tìm kiếm tên công ty hoặc trang web của bạn trên Google và xem nó có hiển thị không.
Nếu tôi điều hành một địa điểm pizza ở Luân Đôn có tên là "Liên minh Pizza" (một công ty tồn tại), và tôi đã tìm kiếm nó trên Google, tôi sẽ thấy thứ hạng trong đó ở vị trí đầu tiên-
Nếu bạn không tìm thấy trang web của mình, hãy đảm bảo bạn kiểm tra bên ngoài trang 1.
Ngoài ra, nếu tên của bạn tương tự như một công ty lớn hoặc nếu nó đại diện cho một thuật ngữ rộng (ví dụ: nếu địa điểm pizza của tôi được gọi là "Pizza Luân Đôn" thì sẽ khó xếp hạng cho cụm từ đó vì lý do rõ ràng), don ' t tuyệt vọng.
Nó không phải là một vấn đề SEO rất nhiều như một tên một.
Bạn có đang phục vụ nội dung chất lượng cao không?
Bạn có thể biết rằng việc tạo nội dung chất lượng cao là điều kiện tiên quyết để xếp hạng những ngày này.
Mặt khác, việc xác định “nội dung chất lượng cao” không hề dễ dàng.
Nhưng cách trở lại trong thí nghiệm xây dựng liên kết zero của tôi, tôi đã lưu ý rằng Matt Cutts đã định nghĩa nó là-
- Cái gì đó là duy nhất / khác nhau / gốc
- Hữu ích / hữu ích cho cộng đồng
- Trả lời các câu hỏi phổ biến trong niche của bạn
- Nghiên cứu ban đầu
- Tạo video
- Hướng dẫn và hướng dẫn
- Tạo danh sách tài nguyên hữu ích
Một cách khác để xác định chất lượng của một phần nội dung là buộc nó với mức độ phổ biến của nó.
Điều đó có nghĩa, nếu nội dung của bạn thu hút liên kết và chia sẻ xã hội thì chúng tôi có thể xác định nó là chất lượng cao.
Vào cuối ngày, mọi người không liên kết hoặc chia sẻ với nội dung mà họ cho là có chất lượng thấp.
Vì vậy, hãy xem xét ý tưởng này, hãy kiểm tra xem có bao nhiêu liên kết và chia sẻ nội dung của bạn.
Chỉ cần thả URL trong Trình khám phá trang web Ahrefs để kiểm tra số lượng liên kết ngược mà bạn đã nhận được và số lượng miền giới thiệu.
Không có số lượng liên kết ngược và tên miền giới thiệu đúng hoặc sai nhưng nếu bạn thấy không có liên kết, bạn nên xem lại chất lượng của nội dung.
Next we are going to check the social popularity with another great tool, Buzzsumo.
Just drop your URL into the search bar and then check how many shares your content has gotten-
As you can see with the link results above and the popularity on social media we can conclude this is high quality content.
Hint: You can also use this WordPress plugin to grab the social shares of all of your content in one click
Don’t worry if you dont have any links or social shares – it could just be your content promotion wasn’t very effective.
But you should certainly pay close attention to these pages and review them against competing search results for relevant keywords.
Is Your Local Business Showing Up On Google?
Note: If you don’t have a local business, you can skip this part.
Local SEO is extremely important if you run a local business, as it works differently than non-local SEO.
Both local and non-local SEO need on-site optimisation and links to rank high in the search engines. The main difference lies in that local sites also need citations.
A citation is an online reference to your business’s name, address and phone number (also known as NAP).
Citations work like links, because Google uses them to evaluate the online authority of your business. What makes citations different from links is that the former don’t need a link pointing to your business’s website in order for you to be credited for them. Getting a NAP is already enough.
To check your local business, repeat what I showed up before; that is, search your business on Google.
Continuing with the pizza place example, I see they show up in the local results.
You should then check to see if your business comes up in listings for popular keywords, like “Pizza London” for example.
If your local business doesn’t show up for your target keywords you can use the WhiteSpark Citation Service to get a boost in local rankings.
If you don’t find your place anywhere, you need to add your company with Google My Business.
The process is straightforward:
In the Google My Business website, click on the “Start Now” button.
Once you do so, you will have to add your company’s information, including your business name, your location, the kind of business you run, and your company’s phone number and website.
The process won’t take you more than 5 minutes and will help you get your company listed on Google Maps.
Is My Content Fast And Easy To Access On All Devices?
Your websites speed not only affects your rankings but it also has a huge impact on user experience.
A 1 second delay in load time can lead to a 7% drop off in conversion and 11% fewer pageviews.
To check your page speed, you can use a tool like GTmetrix.
Once you have added your site, GTmetrix will tell you:
- The performance score
- The load time
- The page size
- The number of requests (i.e., how many requests did GTmetrix have to make to load all your site’s elements; the fewer requests, the better)
In general, you want a load time under 2 seconds, and a page size under 1 megabyte.
If you find your site to be above those two thresholds, focus on solving the problems GTmetrix shares with you.
Some of the most common problems related to a site’s speed performance are the lack of browser caching, progressive rendering, HTTP compression, among other problems.
Some of the most common problems related to a site’s speed performance are the lack of browser caching, progressive rendering, HTTP compression, among other problems.
If you want to learn more about the most common speed problems you can face, you can read Google’s own PageSpeed Insights rules.
Fortunately, you don’t need to become an expert in speed optimisation to make your website faster.
With the help of W3 Total Cache, a WordPress plugin with over 1 million downloads and 2,700 5-star reviews, you can optimise your site’s page speed in a few minutes.
Once you install it, you will find there are a large number of sections within the plugin you can check.
Before you get overwhelmed, remember you want to optimise for the problems your site has, not for every single possible you may face in the future.
To that end, you want to go back to GTmetrix’ performance review and check the problems they found.
In the case of Pizza Union, you can see they only have one problem: landing page redirects.
In other words, they have a problem with duplicate content, something that can be easily fixed with the help of Yoast SEO.
But if your website has other, more pressing problems, like lack of browser caching (which allows a user’s browser to “save” a page’s version in their “memory”), you want to use W3 Total Cache.
If that was the case, you’d need to go to Browser Cache, which is the seventh element in the menu as shown above.
Generally speaking, W3 Total Cache fixes the most common problems as default, so you may not need to do anything.
As you can see in the image below, W3 Total Cache has already specified the general cache policy:
Once you have installed W3 Total Cache, you should see an immediate improvement in your site’s speed.
If you don’t, and you don’t know what to do, you should talk to a developer who specializes in site speedoptimisation to help you out solve the problems GTmetrix indicates.
Another common issue is the lack of a Content Delivery Network (or CDN), which would make the user download your site’s elements from the location of your server.
That means, if your servers are located in Liverpool, and your user is in Los Angeles, Bangkok, or Cape Town, it would take their browser more time to load your page.
But if you used a CDN like MaxCDN, they could download all the elements from the closest server, making the site’s download speed much faster and efficient.
If you click on W3 Total Cache’s General Settings section, you can select the CDN type you want to use, and the plugin will do most of the hard work for you.
Both the use of W3 Total Cache and a CDN will make your site speed much faster, improving your user experience as well as your rankings.]
You could also use a free plugin like WPSmush to optimize all of your images and reduce your overall page size in just a couple of clicks.
Is My Website Secure?
Back in 2014, Google added the use of SSL to their ranking factors.
SSL (Secure Sockets Layer) is the standard security technology for establishing an encrypted link between a web server and a browser. Basically, having a domain with SSL will certify your site’s security.
Because the use of SSL impacts in your rankings, you want to make sure you are using it in your site, especially if you accept payments on your site.
You can use the Let’s Encrpyt service which allows you to add a encrypted certification for free.
The easiest way to add a free SSL certification to your site, is by using a server that’s already integrated with Let’s Encrypt, which includes WPXHosting, Siteground & Kinsta.
Once you have the SSL certificate installed on a server level you can use a plugin like Really Simple SSL to enable it on the WordPress level.
If your business is running on WordPress, check out How To Switch From HTTP To HTTPS (13 Simple Steps) from Cloudliving.
Using Sitemaps
Finally, Google talks about making your content easier to find. On that end, they recommend the use of sitemaps:
A sitemap is a file on your site that tells search engines about new or changed pages on your site.
Sơ đồ trang web cho Google biết nên thu thập dữ liệu trang nào, cũng như xác định phiên bản chuẩn (ví dụ: phiên bản chính xác) của mỗi trang.
Việc tạo sơ đồ trang web thật dễ dàng, bạn có thể sử dụng một công cụ như Trình tạo Sơ đồ trang web XML hoặc, nếu bạn sử dụng WordPress, một plugin như Google XML Sitemaps hoặc Yoast SEO .
Khi bạn có sơ đồ trang web, bạn muốn thêm nó vào Google Search Console khi chúng giải thích trong bài viết này .
Thuê một chuyên gia SEO
SEO mất rất nhiều thời gian.
Nếu bạn là một chủ doanh nghiệp bận rộn, hoặc nếu bạn muốn tập trung vào các phần khác của doanh nghiệp của bạn (như bán hàng và hoạt động), bạn muốn thuê một chuyên gia SEO .
Như Google đã nói trong Hướng dẫn cho người mới bắt đầu:
Nhiều SEO và các đại lý và nhà tư vấn khác cung cấp các dịch vụ hữu ích cho chủ sở hữu trang web, bao gồm:
- Xem xét nội dung hoặc cấu trúc trang web của bạn
- Tư vấn kỹ thuật về phát triển trang web: ví dụ: lưu trữ, chuyển hướng, trang lỗi, sử dụng JavaScript
- Phát triển nội dung
- Quản lý các chiến dịch phát triển kinh doanh trực tuyến
- Nghiên cứu từ khóa
- Đào tạo SEO
- Chuyên môn trong các thị trường và khu vực địa lý cụ thể
Tìm một công ty SEO đáng tin cậy có thể khó khăn.
Để giúp bạn tìm đúng, bạn muốn kiểm tra những điều sau:
- Kết quả họ đã nhận được cho các khách hàng trong quá khứ và hiện tại của họ. Yêu cầu nghiên cứu tình huống và tài liệu tham khảo. Đảm bảo chúng hiển thị kết quả cụ thể (ví dụ: "Chiến dịch xây dựng liên kết của chúng tôi đã thu hút 15 liên kết có thẩm quyền cao giúp tăng lưu lượng truy cập tìm kiếm không phải trả tiền 20% trong 3 tháng").
- Người phụ trách trang web của bạn. Bạn muốn chắc chắn rằng công ty không thuê ngoài công việc hoặc đưa nó cho một giám đốc điều hành cơ sở với ít kinh nghiệm. Đảm bảo bạn nói chuyện với người phụ trách trang web của bạn trước khi đăng xuất.
- Các chiến thuật xây dựng liên kết họ sử dụng. Hãy chắc chắn rằng họ không sử dụng chiến thuật mũ đen, trừ khi đó là những gì bạn cần (ví dụ, nếu bạn đang trong ngành công nghiệp cờ bạc). Yêu cầu họ hiển thị cho bạn các liên kết cụ thể mà họ đã nhận được và cách họ nhận được chúng.
- Dòng thời gian và phân phôi. SEO cần có thời gian, nhưng bạn muốn họ tiến bộ trên cơ sở hàng tháng. Lúc đầu, họ nên tập trung vào nghiên cứu từ khóa, tối ưu hóa trên trang web và SEO kỹ thuật. Sau đó, họ sẽ tập trung vào xây dựng liên kết và tạo nội dung. Yêu cầu họ cho bạn biết chính xác các bước sẽ được tham gia và thời gian mỗi bước sẽ thực hiện.
(If you are in doubt which company to hire, you can contact my team for help. Feel free to browse our case studies, the tactics we’ll use, and the time you can expect to see results.)
Another important thing to take into consideration, is to get started with SEO before you need it.
As Google mentions in the Starter Guide-
If you’re thinking about hiring an SEO, the earlier the better. A great time to hire is when you’re considering a site redesign, or planning to launch a new site. That way, you and your SEO can ensure that your site is designed to be search engine-friendly from the bottom up. However, a good SEO can also help improve an existing site.
Optimise Your Title Tags and Meta Description
You can have the best content in the world, but if neither Google knows what your page is about nor people understand the content of it, no one will visit your site.
That’s where title tags and meta descriptions come to the rescue.
As you may know, title tags are one of the most important on-site elements of your site.
Google weights the optimisation of your title tags heavily, so if you use the right keywords in it, Google will likely reward you with better results.
Meta descriptions on the other hand will help people (and Google) understand what your page is about.
If you do your job correctly, your click-through-rate (CTR) will skyrocket, increasing your organic traffic (even if you don’t rank number 1).
Here’s how you optimise your title tag and meta description.
Title Tag Optimisation
First and foremost, your title tags need to have the main keyword of your page. You can use an exact match of the keyword (that is, the exact keyword for which you want to rank), or simply use it within a phrase.
For example, if you wanted to rank for the keyword “Pizza London,” like in the case of the company we’ve been using so far, you’d need to add that keyword within the title tag.
Unfortunately, that’s not the case:
Long are the days where you could stuff your main keywords in your title tags and expect good results.
That’s why you need to get creative and use some SEO copywriting in your title tag.
In the case of the pizza place shown above, you could create a title tag that said something like:
Voted The Best Pizza In London – Pizza Union
If you run a local place or a company with a strong brand, you want to add your brand’s name somewhere in the title tag, especially in the main pages (like the homepage and category pages).
Finally, remember that title tags have a maximum length of 60 characters.
If you exceed that length, it won’t hurt your site. Rather, Google will cut your title tag short in the search results.
Meta Description Optimisation
While title tags matter for improving your page’s rankings, meta descriptions gives them context.
It’s with the meta descriptions where you want to use copywriting to improve your page’s relevancy.
Here’s a good example of a well-written meta description:
You can see that the company mentions what they offer (Neapolitan pizzas), where they offer them (in central London and Oxford), and how they offer them (in their venues, takeaway, or delivery).
For a local business, that’s a great structure. It’s concise and even actionable.
While in the past the meta description maximum characters were around 155 characters, according to Moz, Google has extended their length to around 300 characters.
Blocking Unwanted Pages
Your website likely has many pages you don’t want to show up in Google, either because they generate duplicate content, show sensitive information (like user or personal information) or because your users won’t find it useful.
This may not be the case if your site is small and has less than 50 pages or so.
Either way, if you think there are parts of your website you want to block from Google, here’s what you need to do.
First, use a robots.txt, which is a text file webmasters create to instruct search engine robots how to crawl and index pages on their website.
As the name suggests, this is nothing but a simple .txt file you add in your server’s root folder.
Robots.txt have some limitations in its scope. As Google explains:
Robots.txt is not an appropriate or effective way of blocking sensitive or confidential material. It only instructs well-behaved crawlers that the pages are not for them, but it does not prevent your server from delivering those pages to a browser that requests them.One reason is that search engines could still reference the URLs you block (showing just the URL, no title or snippet) if there happen to be links to those URLs somewhere on the Internet (like referrer logs).Also, non-compliant or rogue search engines that don’t acknowledge the Robots Exclusion Standard could disobey the instructions of your robots.txt.Finally, a curious user could examine the directories or subdirectories in your robots.txt file and guess the URL of the content that you don’t want seen.
What Google is trying to say is that using a robots.txt is only one part of the whole puzzle. If you link internally to a page you want to block, Google may crawl and index it anyway.
If you want to make sure Google doesn’t index a page (even if it crawls it), you want to use a “noindex” tag, which goes in the header of a page.
You can manually add them to every page you want to block, or using a plugin like Yoast SEO.
By using the “noindex” tag, Google will crawl it, but avoid indexing it (and therefore, rank it).
Using Structured Data Markup
The way Google shows up the results has changed dramatically in the past 7 years. One of the biggest changes is the use of structured data markup.
In the words of Google, structured data markup is:
[A] code that you can add to your sites’ pages to describe your content to search engines, so they can better understand what’s on your pages.Search engines can use this understanding to display your content in useful (and eye-catching!) ways in search results.That, in turn, can help you attract just the right kind of customers for your business.
In other words, structured data helps users find out more about a site or page without visiting it. This can impact deeply on your CTR and search engine traffic.
Here are some examples to help you see how they look and work:
If you look for a company like Amazon, Google will not only show their site and pages, but also the following:
The information you see on the right represent two different types of structured data markup, the logos and articlesones.
Finally, if you have a local business, Google can show a lot of useful information about it, like in the example below:
If you aren’t sure whether to use structured data markup in your site, check what your direct and indirect competitors are doing.
If you need help getting started, follow Google’s guides, which explain in more detail how they work.
Once you get started implementing it on your site, use some of Google’s tools like Google Data Highlighter and Google Structured Data Markup Helper as well as some useful WordPress plugins like Yoast SEO and WP SEO Structured Data Schema.
Make sure you test your new markup using Google Structured Data Testing Tool.
Optimise your images
While people love images, Google can’t read them. That’s why the “alt” tag exists: you describe what the image is about, and Google bases their analysis on it.
In Google words:
If a user is viewing your site using assistive technologies, such as a screen reader, the contents of the alt attribute provide information about the picture.
Optimising your alt tags is simple: add the main keyword (and variations of it) with a descriptive sentence.
Using the pizza example, if you had 10 images of your different pizzas on your homepage, you wouldn’t want to stuff all your images with the same keyword, as Google would consider that unnecessary.
For example you might set an ALT tag of “The Best Margarita Pizza In London” for your main margarita pizza image.
If you had 3 different images of each of your pizzas, you could add other variations, like “londons favourite margarita pizza,” “pizza margarita,” or “italian margarita pizza london.”
Of course, you should do some keyword research first.
Be relevant with your alt tags and Google will appropriately rank your pages for your desired keywords.
Another important element to consider is the image size.
That’s why I recommend using a service like Smush Image Compression and Optimization.
Once you install it on your WordPress site, the plugin will automatically compress your images making them smaller and easier to load.
SEO for Mobile Websites
Mobile organic traffic has become as important as desktop traffic: in 2017, the latter accounted for 50.3% of all web traffic generated worldwide.
That means you need to optimise your site for mobile traffic.
To optimise your site for mobile traffic you should use responsive web design
By using responsive web design, you are designing your site to automatically adjust itself to any kind of browser and screen size without the need to changhe URLs or your site’s structure.
A lot of the best WordPress themes are responsive by default, but not everyone runs WordPress so double check if your site is responsive or not.
Google recommends using the Mobile-friendly test to check if pages on your site meet the required criteria.
You can also check out the Search Console Mobile Usability report to fix mobile usability issues affecting your site.
Integrating AMP
Another way to make your site more mobile friendly is to use the Accelerated Mobile Pages (AMP for short) format.
AMP is a markup language focused on mobile phones which increases the speed your pages are served to users.
If you run your website with WordPress and you want to start using AMP, you can use plugin like AMP for WP or Automattic’s own AMP for WordPress.
Finally, Google recommends you provide the same functionality on all devices (which includes desktop, table, and mobile):
Mobile users expect the same functionality – such as commenting and check-out – and content on mobile as well as on all other devices that your website supports.In addition to textual content, make sure that all important images and videos are embedded and accessible on mobile devices.For search engines, provide all structured data and other metadata – such as titles, descriptions, link-elements, and other meta-tags – on all versions of the pages.
Wrapping It Up
Google’s updated SEO starter guide doesn’t represent a new way of doing SEO.
Rather, it’s an update to the things we already knew, but never heard directly from Google.
Now you know what Google expects from you, it’s time to get started.
Google will thank you for it.
Quan điểm của bạn là gì?
* Tên, Email, Nhận xét là bắt buộc
121 Responses
Thanks
Thank you.
This is indeed a very wonderful and informative article. Till tomorrow, search engine optimization remains one of the best (if not the very best) ways of getting a website exposed and gaining some super targeted traffic.
For SEO, I find that keywords in the title, meta description, and the first paragraph are important. Also in your alt text on images.
Cheers, Suzanne
great article.
Very nice article. It helps a lot to understand me about Google new SEO guide.
Thank you for this great article!
Elizabeta
It was refreshing to go through all the important stuffs in SEO again.
It’s not that we don’t know it but reiterating it reminds us their importance.
Thanks a lot.
Will use them for sure
https://goo.gl/sxPGzq CHENNAI
eXCELLENT WORK Matthew
Your SEO Guides information is very helpful for me.
I appreciate your work.
And in future I aspects this type of information
Nếu người ta có thể làm theo tất cả các hướng dẫn này như đã nêu bởi google, một trong những không nên có bất kỳ vấn đề xếp hạng trên google.
Tốt một bài báo rất giáo dục.